Dimma?!

Idag gör jag ingenting... Sitter och pjol-surfar utan mening och mål... Haha!

Hade sett fram emot att vara ledig och gå på långpromenix med G i vårvädret men var solen har tagit vägen vet jag icke. Dimman som låg tät i morse har i alla fall lättat så det kan man ju vara glad för! Visserligen är dimma väldigt mystiskt och vackert men ändå...!  Varför blir det dimma egentligen? Alltså hur "uppkommer" det? Frågade P i morse och han bara garvade och frågade om jag trodde att han var nåt uppslagsverk eller nåt och att ja borde ha lärt mig om dimma i skolan... Hmm... Om jag har lärt mig så har jag nu glömt av. Appråpå uppslagsverk så ska jag nog ta och önska mig ett sånt nästa gång det blir tillfälla att önska saker, kan vara kul att ha!


(bild från vargardafotoklubb.se)

I helgen ska Pkick-off med jobbet, alla kontor i hela Svealand ska med så det blir en del. Har redan varnat honom för att bli för full och för att flirta med chefen, haha! Kommer sakna plutten men jag ska passa på att hänga med mamz och siz. image45

image46

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jaaa, det är en väska som ska se ut som en stereo :D Hihi.

Vissa saker i livet är väldigt svårlösta.. Men det brukar oftast lösa sej med tiden. Jobbigt att invänta bara. Men jag antar att man lär sej att stå ut. (Tyvärr)

2008-04-04 @ 15:03:31
URL: http://veroniiica.blogg.se
Postat av: Veronica

Föresten så vet inte jag heller hur dimma uppstår..
Kan det vara att det är kallt i marken....? Hmm..

2008-04-04 @ 15:05:01
URL: http://veroniiica.blogg.se
Postat av: din kloka syster

"Dimma uppstår antingen när fuktig luft avkyls till daggpunkten (strålningsdimma och advektionsdimma) eller när luftens fukthalt ökas (frontdimma och sjörök)."

2008-04-04 @ 19:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0