Sjutillhållarlås

På anslagstavlan i vår port har det hela veckan suttit uppe en lapp om att någon har tappat sin nyckel till sitt sjutillhållarlås och att då någon annan har hittat den. Visst är det ett sån lås som man även brukar/brukade kalla polislås?!
Jag och P har alltid lika roligt när vi läser lappen och det gör vi varje gång vi går förbi, vilket blir en del gånger per dag, haha! Försöker alltid hitta på olika sätt att uttala ordet på, för hur fan uttalas det egentligen?
"Sju-till-hållar-lås"
"Sjuttill-hållar-lås"
"Sjutillhållarlås"
"Sjoo-tillollar-laaas"
Jag har ingen aning... Himla flummigt ord hur som helst, och jätteroligt att läsa så jag hoppas att ingen någonsin kommer sakna sin nyckel så att lappen kan sitta uppe förevigt, haha!


(Bild från google.se)

Idag är det fredag och jag ska iväg och jobba några få timmar nu... Sen till systemet och affären och sen hem och dammsuga lite och sen är det HELG! image58

image59

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nä Echo är reggad som röd :) men han har ju chokladnos :) ha en trevlig helg :)

2008-04-18 @ 11:16:18
Postat av: Mia

Kommer inte ihåg vad jag hade för snittbetyg... typ 16 tror jag, eller om det var 15,6
Minns inte dess värre

2008-04-18 @ 11:24:35
URL: http://miasmagasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0