Då, Nu, Sen

TGIF! För att "fira" måste jag göra en liten lista... Haha, har inget bättre för mig förrutom att städa och det har jag ingen lust med. Kan inte sätta mig i soffan och chilla än för då kommer jag somna... Lite lätt trött efter en galen dag på jobbet...
Så, here we go!

För tio år sedan:
* Hade jag precis börjat/skulle precis börja 8:an vilket betyder massa strul, massa fest, massa killar, massa smink, massa skitsnack, massa kul... Ja, allt var verkligen massa!
*Var livet helt annorlunda mot hur det är nu.
För fem år sen:
*Hade jag fyllt 18 och fick äntligen gå ut lagligt på krogen!
*Hade jag och P precis flyttat ihop till vår första hemska lilla mini-2:a och jag grät mig till sömns alldeles för många nätter...
För ett år sen:
*Gick jag i skolan och i princip allt handlade om det...
*...förrutom en sak... Jag tog ett beslut som jag då trodde var det bästa men som jag med facit i hand nog hade gjort annorlunda.
För sex månader sen:
*Tog jag examen från Privatskolan och jag var så glad att det var över!
*Insåg jag att jag slösat bort 1,5 år med att bråka med en tjej som i slutändan visade sig vara en spegelbild av mig själv.
För en månad sen:
*Hade jag semester och njöt av varje dag!
*Var jag ärligt ledsen för någon annans skull.
För en vecka sen:
*Var det äntligen helg och jag var glad över att ha klarat av första jobbveckan.
*Saknade jag någon och insåg att jag behövde någon att prata av mig om det med...
Igår:
*Såg jag tydligt att det behövdes städas här hemma med hade ingen lust att göra något åt det så det gjorde jag inte heller.
*Var jag så irriterad på Gizmo att jag hade lust att stänga ute honom på balkongen...
För en timme sen:
*Åt jag middag.
*Satt jag ute och njöt av kvällssolen.
För nån minut sen:
*Fick jag den här listan och började skriva på den.
*Lyssnade jag på Veronica Maggio.

Om nån minut:
*Skriver jag fortfarande på den här listan.
*Lyssnar jag fortfarande på Veronica Maggio.
Om en timme:
*Äter jag fruktsallad på jordgubbar, honingsmelon och plommon.
*Chillar jag med mina tre hjärtan i soffan.
Imorgon:
*Är det det årliga kräftfisket!
*Ska jag komma ihåg att ta med vår gamla kamera till mamma så hon kan få den eftersom Siz har festat bort hennes nya, haha!
Om en vecka:
*Ska jag träffa både Desirée och Linda och det ska bli så kul, har saknat båda två!
*Är jag forhoppningsvis jätteglad över en sak, hihi!
Om en månad:
*Har sommaren förhoppningsvis kommit tillbaka.
*Åker jag till Paris med mamma och Siz och firar Siz 18:de födelsedag!
Om sex månader:
*Är jag förhoppningsvis förlovad med Prince Charming (om han kan komma till skott någon gång, haha!).
*Har det precis flyttat hem en liten ängel till oss!
Om ett år:
*Har vi förhoppningsvis hittat drömhuset och flyttat dit.
*Planerar jag för fullt för min 25-årsdag!
Om fem år:
*Är förhoppningsvis jag och P gifta och har två små barn.
*Har jag förhoppningsvis min egen skönhetssalong som jag jobbar lite lagom mycket i.
Om tio år:
*Är Gizmo och Cindy gamla men förhoppningsvis fortfarande pigga.
*Har jag förhoppningsvis massa tjejkompisar och vi har tjejmiddagar jätteofta och hittar på tokiga saker så vi glömmer att vi börjar bli lite gamla, haha!

Ja, nu får vi väl se... Hur framtiden ter sig, haha!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken rolig lista =) kram

2008-08-15 @ 21:20:20
URL: http://lindaedvinsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tackar tackar! Skönt att få schema och ha saker klart för sig! Jag är på förskolan Rodret nu :) Vilken är du på?.. eller är du på nån förskola? Du skrev nånting om nån öppning för nån dag sen.. :-)

2008-08-15 @ 21:28:53
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Veronica

Japp det är den du beskriver :) Jaha :D Joo, där känner man väl alla barn, det var där jag startade som vikarie förra året och har varit som mest på.



Jaha :D åå vad kul! Har du fått fast då eller är det fortfarande endast vik?

2008-08-16 @ 10:07:36
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Alisa

Åh jag lånar den:D

2008-08-16 @ 10:49:52
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Alisa

Jo men i den senaste, det var hon som var den där maskinkvinnan klädd i rött som slogs mor Arnold!

2008-08-16 @ 11:06:56
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: saga

Jag får göra det!;D gud vilka söta hundar du har! de är väl dina på startsidan???;D

2008-08-16 @ 14:59:43
Postat av: Nejlikan

"*Insåg jag att jag slösat bort 1,5 år med att bråka med en tjej som i slutändan visade sig vara en spegelbild av mig själv." nån från skolan?? :)

2008-08-17 @ 22:00:27
Postat av: Louise Caroline

Angie- Linda S! Efter att vi firat SPA-examen så följde hon med mig hem och vi fortsatte där och då såg jag att hon var helt annorlunda än vad jag trodde! :D

2008-08-18 @ 18:52:07
URL: http://l2008.blogg.se/
Postat av: Nejlikan

Härligt! Att vara så många tjejer varje dag i 1,5 år va ju inte lätt direkt. Men d va en mysig klass! puss

2008-08-19 @ 00:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0