Redo för att titta ut!

I vecka 33 hade jag en stark känsla av att bebisen vände på sig i magen, det var extrem aktivitet därinne, från alla håll och kanter så jag tänkte att det måste vara det. Sen i vecka 34 var jag säker på att han fixerade sig. Det var en kväll/natt där när jag verkligen kände att han borrade ner huvudet i bäckenet! Hua, inte den skönaste känslan kan jag lova, haha!

Igår jag jag hos barnmorskan och hon bekräftade att han ligger djupt ner i bäckenet, ordentligt fixerad. Det känns jättebra! Nu när han är fixerad kan han tydligen inte "ofixera" sig och vända sig om vilket betyer att jag inte behöver oroa mig för vändningsförsök eller kejsarsnitt. (Iaf inte planerade.)

Förhoppningsvis kommer inte magen växa speciellt mycket mer heller nu när han ligger som han ska och det känns också jätteskönt. Har ingen lust att bli större, även om jag fortfarande är hyffsat "liten".


Magen nu i vecka 36.


För övrigt är allt bara bra med mig och bebben, han rör sig som han ska och jag mår som jag ska. Börjar känna mig lite stor och otymplig bara men annars är allt toppen! På tisdag ska vi göra tillväxt-ultraljud nummer 2, ska bli jättekul att få se honom igen och framförallt höra hur mycket han har växt på två veckor.

Namn kommer vi inte bestämma förrän han kommer ut, så vi får se vad han passar att heta, men de som är på förslag är:
 Alexander
 Gustav
 Sebastian
 Adam
 Wilhelm

Sen har vi några fler på lager men just de här känns bäst just nu.


Kommentarer
Postat av: Lilian

jag ville också gustav ibörjan.. dels för att jag vill kunna kalla han isf Gus.. som den lilla musen i askungen. han är ju bara för söt. :) tyvärr var inte sambon på samma linje..



sebastian hade jag när jag var yngre som det namn min framtida son skulle heta.. men sen jag träffade min sambo har det varit uteslutet då hans systers son heter just det. :/



men alla namn ni kommit på är väldigt fina. vi har inte kommit på ett enda killnamn.. så det är förhoppningsvis en tjej som ligger och guppar därinne. :)

2008-12-06 @ 10:55:22
URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Oj, de va lite skillnad sen förra bilden hehe. Men så farligt stor va du inte för att vara höggravid :)

Skönt för dig...

Jätte fina namn. Gillar Sebastian bäst :)

2008-12-06 @ 19:05:05
URL: http://sagaochlotus.blogg.se/
Postat av: Blivande mormor....

Det är så härligt att läsa om Er graviditet och hur mitt första barnbarn beter sig!! Idag kom jag på mig själv att tänka på honom som Anton! Anton Eck, Anton Siira eller kanske Anton Siireck... Varför vet jag inte. Kramar

2008-12-06 @ 20:23:33
Postat av: Veronica

DAMN vad stor du har blivit! Det är verkligen något speciellt med gravidmagar.. Jag håller alla tummar jag har för er :)

2008-12-06 @ 23:41:09
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Kusin Anna

Tja! Det var ett tag sedan! Skönt att höra att allt är bra med er. Ska bli så roligt att se honom när han kommer ut! Vet du hur länge de kan ligga fixerade? Tänkte om det var väldigt snart han hade tänkt titta ut eller om han kan ligga som han gör ett tag till. Hälsa den blivande pappan också!

Kram från Örebro

2008-12-08 @ 17:54:21
Postat av: Louise Caroline

Anna- De kan ligga fixerade länge. Så det är tyvärr inget tecken på att han är på väg ut, bara ett steg i rätt riktining. :) Har en bekant vars son låg fixerad i 10 veckor innan han kom ut... :) Kramar

2008-12-09 @ 14:02:14
URL: http://l2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0