Vecka 39

Idag är första dagen i vecka 39. Jag har alltså varit gravid i 38 hela veckor. Låter helt sjukt långt tycker jag men tiden har gått fort! Jag är så glad att jag har mått bra hela tiden och sluppit alla graviditetskrämpor som "alla" klagar på hela tiden. Det enda nu är att jag känner mig stor och "full", haha! Det känns som att det är bebis i hela magen (vilket det iofs är) och att jag kommer spricka om han inte kommer ut nu.
Sen är jag tröttare än vanligt men sover sämre vilket inte är logiskt för 5 öre men så är det. Tror att kroppen sänder dubbla budskap, både att den säger att jag ska vila nu innan bebisen kommer och så säger den samtidigt att jag ska vänja mig vid mindre sömn. Hmmm...


Som man kan se på vänstra bilden så ser jag inte längre mina fötter när jag tittar ner, haha! På högra bilden ser man att jag har fått några små bristningar på sidorna av magen, på "kärlekshandtagen"... Inte kul men jag hade kunnat ha på hela magen och det hade helt klart varit värre!


Själva förlossningen ser jag faktiskt fram emot jättemycket! Tror och hoppas att det kommer bli en jättehäftig upplevelse och även om det antagligen kommer göra helt sjukt ont så är det ändå en smärta som det kommer något gott ur.

Nog om det. Resten av dagen står långpromenad med hundarna, en tur till Huddinge C för att byta storlek på mina fårskinnstofflor som jag fick i julklapp och film-mys på schemat.

Kommentarer
Postat av: charlotte

Halloj! Vad kul att se dig här. Grattis till den lilla bebben, va kul! När är det dags?



Jag bor fortfarande i Södertälje men vi letar efter lägenhet i sthlm. Jag pluggar till lärare där och David jobbar i sthlm så det vore skönt att komma lite närmre. Lycka till med allt och Gott nytt år! Kramar /Charlotte

2008-12-26 @ 11:08:20
URL: http://immas.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja visst va kläderna söta :)

21 april är hon född.. va beräknad den 9 maj :)



De är ju så olika med utvecklingen.. både jag och johan gick när vi va 8 månader.. felicia kryper inte ens helt ännu. och en kompis som är 10 månader och kan inte ens sitta :)

2008-12-26 @ 11:45:40
URL: http://minaunderbara.blogg.se/
Postat av: A H R É N

Men Louise, jag känner igen dig.

Visst umgicks du med Emma Sigurtsson?

Spännande att det snart är dags för eran tur.

Har ni bestämmt er för någon namn nu då?



Vi vet inte helt säkert om det är en pojke men bm tyckte sig se så.

Vi ska på 3D ul i februari så då får vi väl veta säkert.

God fortsättning

2008-12-26 @ 14:31:23
URL: http://ahren.blogg.se/
Postat av: Emma

precis rätt inställning inför förlossningen :) Saknar min!

2008-12-29 @ 22:37:10
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0