Galltvål!

Jag har varit med om ett mirakel idag!

Jag tvättade alla mina vita skolkläder (+ en massa andra vita kläder) tillsammans med en skinnhandske straxt innan jul och har sen dess haft lite problem med hur jag ska göra till examen...

Köpa nya byxor var inget problem eftersom de bara kostar 250 pix men köpa en ny rock för 750 kr kändes inte lika lockande. Som tur var så lovade min underbara sötnos och en av mina klass-bästisar Linda låna ut en av sina rockar till mig men problemet med båda hennes är att de har fläckar som inte går bort i tvätten och hur kul är det att ha på foto och examen?!

Men så igår frågade jag vår husmor om hjälp, om hon hade tips på hur jag skulle få rockarna rena och hon lovade att prova med hennes mirakelkur, galltvål.
Trot eller ej men det var verkligen ett mirakelmedel! Fläckarna är borta och rockarna har aldrig varit så vita sen de var nya! Helt otroligt! Tack Elvy! image109

Nu blir det till att springa till Claes Ohlsson för att köpa flytande galltvål, sen ska här tvättas!


(Bild från galltval.com)

image111


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0