Pengar, pengar, pengar...

En ny dag, en ny vecka. Löning idag för de som har tur och får det! Haha!
Själv får man några ynka tusenlappar i "bidrag" men hur långt kommer man på det? Inte ens halvvägs in bland räkningarna... *suck* Måste ringa min bank nr 2 och be dom föra över lite pengar så jag har till åtminstånde mars-april.

Sitter och filosoferar över en latte (självklart med världens godaste baristamjölk) och en bit kladdkaka med spraygrädde och funderar över vad jag ska göra med mitt liv.
Eller hur jag ska få in pengar till kontot varje månad iaf!

De som säger att pengar inte kan köpa lycka har så fel, så fel så FEL! Pengar gör allt! Pengar ger frihet, trygghet och inte minst lycka! (En form av lycka iaf.) De allra flesta bråk (i alla fall i vår lilla familj) handlar om pengar. Tänk om man var ekonomiskt oberoende, fy fan vad nice det skulle vara! Då skulle man ha tid att göra det som verkligen betyder något; umgås med familj och vänner, hitta på roliga saker som förgyller livet, träna, resa m.m, m.m.
Då skulle man ha tid att göra allt man har lust till!

Tänk om man var rik! Det skulle lösa så mycket!
Man kanske ska börja spela på lotto?! Haha!


(Bild från google.se)

...eller kanske man ska se till att få ett jobb så man kommer en bit på väg?!

image111

Kommentarer
Postat av: Katti

Funderar också på att börja spela på hästar eller något, vill ha pengar :)

2008-02-25 @ 12:58:00
URL: http://katjanathaliawall.blogg.se
Postat av: Stina

jo visst är den fin =) Tack för kommentaren =) Hoppas du har en bra dag !

2008-02-25 @ 14:50:09
URL: http://www.stormstina.blogg.se
Postat av: Stina

jo visst är den fin =) Tack för kommentaren =) Hoppas du har en bra dag !

2008-02-25 @ 14:50:25
URL: http://www.stormstina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0