Taffsnäs

Nostalgi! Idag ska jag och Siz åka på utflykt till Taffsnäs! Fjordhäst-ridlägret där jag tillbringade tre underbara sommrar under min uppväxt. Världens roligaste, världens bästa! None


Bild från ridlager.se/Presentation/Presentation.aspx?campId=115

Världens mysigaste ställa att åka på ridläger och på utflykt till. Tyvärr gick Börje Klangenstam (som startade lägret för 45 år sen och som har hållt på med fjordhästar betydligt längre) bort för ett par år sen men lägret drivs vidare av hans familj. Som tur är!

Jag hittade bilder på "mina" hästar som jag har haft på internet, skulle ju velat ladda upp mina egna bilder men de ligger i något förråd någonstans, haha!

1:a året, JÄNTA! None 2:a året, LURING None 3:dje året, MJÖLNER (som jag även hyrde ett år sen och hade som min egen!) None

  
Bilder från medlem.spray.se/taffsnashastar/

Gud vad roligt det var! Man kan inte tro det om fjordingar heller men faktiskt så var/är både Luring och Mjölner grymma på dressyr! Haha, faktiskt sant!
Alla mina tre år på Taffsnäs red jag först i uppvisningskadriljen dessutom! *stolt* Haha!

Idag blir det dock inte så mycket hästar eftersom de flesta (om inte alla) är uthyrda och kommer tillbaka lagom till lägersommaren börjar. Idag blir det istället, långpromenad med hundarna, sol, kanske lite bad, picknick och annat myspys! Nu måste jag fixa mig och åka och handla mat så vi kan dra sen.

Kommentarer
Postat av: marre

de va jätte trevligt idag:D<3

2008-06-04 @ 21:36:10
Postat av: Veronica

Heej. Hoppas allt är bra med er?

Vi kanske kan ses snart och låtarna vovvarna leka? Jag kommer ju bo i tullinge 3 veckor från och med nu (vardagar) :)

2008-06-07 @ 20:41:14
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Mia

Fjordisar ä så söta, men jag gillar inte deras envishet

2008-07-02 @ 18:03:43
URL: http://miasmagasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0