Ansökningar

P's jobb ska anställa en till ekonomiassistent och idag har jag roat mig med att hjälpa honom att läsa igenom en massa ansökningar.

Vissa är hur proffsiga som helst och skriver alldeles lagom mycket och bra men andra... Haha!
När man läser vissa undrar man om de bara skickar in för att de måste för att få a-kassa eller vad det nu kan vara. Flera stycken som är 63 år eller över.... Flera som inte har kontrolläst texten innan, det är fullt av slarv- och stavfel... Dessutom flera som är hur överkvalificerade som helst för jobbet och då undrar man ju lite vad det är för fel som har gjort att de inte har fått något jobb än... Men det roligaste är i all fall att merparten skriver att de "älskar siffor", hur f*n kan man älska siffror? Haha! Ok, tycka om men älska?!
Haha, ja många goda skratt bidrar helt klart vissa ansökningar med!

Nu vill jag nästan starta eget bara för att kunna anställa folk. Undrar vad roliga ansökningar jag skulle få in då?!

Konstatera kan man ju i alla fall göra att jag måste ha en ganska bra ansökan eftersom jag får så många napp! Haha! Intervju imorgon, hoppas det går bra även om jag inte vet säkert om jag ens vill ha jobbet...

image46

Kommentarer
Postat av: veronica

Hoppas de går bra!
Kanske starta en hundaffär med massa snygga halsband och sånt roligt? :)

2008-03-16 @ 20:35:32
URL: http://veroniiica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0