Dela hårsäckar...?!

Var på Akademikliniken idag anågende ett jobb som assistens vid hårtransplantationer.

Pratade lite med plastikkirurgen och chefssjuksköterskan, fick byta om och sen kom jag in i operationssalen. Möttes av ett gäng urgulliga tjejer och kvinnor som sitter likt små barnarbetare och delar hårsäckar med hjälp av (nu har jag helt glömt vad fan det heter! det som man tittar genom för att få en förstoring, så att man kan skära i små, små delar...), skapell och pincett. Helt klart en intressant syn!
Jag satte mig direkt och provade på, de visade hur jag skulle göra och hur det färdiga resultatet ska se ut. Först var det jätteklurigt och jättepilligt men sen gick det bara bättre och bättre. Till slut var det, konstigt nog, riktigt kul! Tiden gick jättefort och helt plötsligt hade jag varit där i 3,5 timmar! Haha!


Tony Irving har gjort sin transplantation på Akademikliniken.
(Bild från aftonbladet.se)

Hoppas att jag får jobbet, skulle vara kul att ha lite omväxling från att vara hudterapeut. Perfekt att det bara är en gång i veckan också, det känns ganska lagom.

image111


Kommentarer
Postat av: malin

tack! ja vi har letat så länge nu så det känns riktigt bra att vi lagt vantarna på ett! =)

2008-03-04 @ 21:16:24
URL: http://malinsandgren.blogg.se
Postat av: Veronica

Jaa okej vad kul! Låg pappret kvar nudå?! :O
Hmm den glassen har jag inte testat! Kanske man ska ta och göra :D

2008-03-04 @ 22:37:34
URL: http://veroniiica.blogg.se
Postat av: Josiee

Nattti:) sussa gott!

2008-03-04 @ 23:36:46
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0