Hud & Kosmetik

Måste snart börja fixa mig för att åka till Skönhetscenter och sen vidare till SHR's Hud & Kosmetik mässa i Nacka strand. Har ingen lust över huvudtaget... Känner mig så omotiverad att gå runt och titta på det nyaste och välja och vraka på vad man ska ta in till salongen... Hade mycket hellre velat jobba på dagiset idag också, haha!

Har i alla fall en förhoppning över att träffa nån/några från gamla klassen, skulle vara så kul! Saknar faktiskt mina klassisar, inte alla såklart, men vissa små pärlor!


(Bild från hudterapeuterna.a.se)

En kul sak är i all fall att jag fick jobbet på Akademikliniken! Så nu ska jag vara där på tisdagar! Toppenkul och alldeles lagom ofta, haha!

image111



Uppdatering: Som alltid när man är dåligt inställd till något i början blev det ju jättebra till slut! Blev bjuden på både inträde och sen en jättegod lunch (han som hade stället bjöd på lunch) och sen fick vi massvis med information, prover, påsar, broschyrer och annat trevligt! Träffade ingen från klassen men dock några gamla lärare vilket var jättekul!

Kommentarer
Postat av: Mamma

GRATTIS till jobbet på Akademikliniken! Kramar

2008-03-07 @ 11:30:08
Postat av: Mia

Grattis! Svaret på din fråga om hundpass är att
du måste först vaccinera Rabies två sprutor. Själva vaccinationen tar ca 1 månad.. sen skall man vänta i 120 dagar för att sedan ta ett blodprov (se om hunden har antikroppar mot rabies). När man tagit blodprovet skall man vänta ca 10 dagar tills man får reda på svaret...är svaret positivt (dvs. antikroppar finns) så kan man åka och hämta passet.
Minns inte riktigt hur mycket det kostar:

Rabies sprutor 1200:-
Blodprov 600:-
Pass 500:-

Så det är rätt dyrt.
Passet är giltigt hela livet men rabiessprutorna bara tre år.

Trevlig helg!

2008-03-07 @ 13:04:19
URL: http://miasmagasin.blogg.se/chihuahuanmille

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0