Bebisuppdate

Nu är jag i vecka 33 vilket betyder att bebisen borde komma om 7 veckor! Dock räknas det som helt normalt om den kommer redan i vecka 37 vilket är om 4 veckor. Tänk att det kanske bara är så pass kort tid kvar!



I den här veckan är bebisen drygt 40 cm lång och väger ungefär 2 kg. Inte så pytteliten längre alltså! Den märk att den växer för magen blir större och framförallt känner jag att det blir trängre därinne. Vissa dagar bökar den runt som sjutton och trycker och rör sig. Mysigt men inte alltid jättebekvämt, haha.
Magen tar mer plats också, det är t.ex. jätteobekvämt att sitta framåtlutad, då känns det tydligt att bebisen tycker att det blir trångt för då kämpar den som sjutton för att få mer plats. Det går inte heller lika smidigt att böja sig ner längre och inte heller att resa sig upp från liggande. Haha, ibland känns det som att jag håller på att bli en flodhäst!
Kissnödig och/eller törstig är jag nästan hela tiden och så har jag fått känna på halsbränna för första gången i mitt liv. Det är inte den godaste "smaken" att ha i munnen/halsen kan jag lova!

Men även om det är jobbigt och besvärligt vissa stunder så är det ändå en jättehäftig och helt otrolig känsla att ha en bebis i magen! Det går inte riktigt att förstå att det är någon som lever och växer där inne, någon som hyffsat snart dessutom ska komma ut till oss och vara vår! Jätteoverkligt!

Vid rutin-ultraljudet som görs i vecka 18-20, trodde barnmorskan att vi väntar en pojke även om hon inte var 100% säker och ett test som jag har gjort på Babyboom som handlade om graviditeten visade att det är 67% chans att det är en pojke. Vi har dock ett tillväxt-ultraljud (när man tittar så att bebisen växer som den ska) inbokat i näst-nästa vecka och då ska de få titta igen och se så att det är en liten pojke. Nu måste det vara det, haha, eftersom vi bara har köpt pojkkläder och pojksaker.

Det är jättesvårt att bestämma namn. Jag vill ha ett klassiskt namn som funkar genom hela livet, som är typiskt svenskt men som ändå funkar internationellt och samtidigt passar med våra efternamn. Så vi(jag) har några favoriter som det gäller att välja mellan. Men lättast är nog att se när bebisen väl har kommit ut vad den passar att heta. Vilket av våra efternamn den ska ha också, eller om den ska ha bådas är också något som tål att tänkas på...

Alla saker, eller iaf alla stora saker, är inköpta och väntar bara på bebisens ankomst. Eller vagnen väntar vi fortfarande på men om inte bebisen kommer alltför tidigt så borde den komma hit i god tid. Alla förbrukningsvaror och lite mer kläder återstår dock att köpa. Ska nog faktiskt snart ta och inhandla det för jag vill vara säker på att allt är klart innan så man slipper åka och handla blöjor och amningsinlägg det första man gör. Det kan ju lika väl stå i förrådet som allt annat lika väl som det kan stå kvar i affären.
BB-väskan har jag börjat packa också, av samma anledning. Litar tyvärr inte på att P skulle få med sig allt nödvändigt (och onödvändigt) om jag skulle lämna det i hans händer, haha. Har fått en hel lista av min kompis, Linda A, med bra saker att ha med sig så jag ska packa slaviskt efter den.

Det som hittills har fått ta plats i min LV bag, alias BB-väskan, är det här.


Avprickningen på listan är dock bara påbörjad, det är mycket mer saker som ska tryckas ner innan jag är redo att åka.

Den mörklila velourdressen är faktiskt från IKEA! Haha, låter helt absurt men den kostade bara 149 kr med Family-kort när vi var där sist så jag var tvungen att köpa. Men den sitter som en smäck och är jätteskön så det var ett riktig kap!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gud så spännande:) Wow!:) hehe och magen har blivit dunder stor!:)

Vi önskar massa lycka till och väntar ivrigt:)

2008-11-17 @ 04:33:39
Postat av: Alisa -[ Amor Vincit Omnia ]-

Det var jag som skrev kommentaren innan haha:D

2008-11-17 @ 04:34:00
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Veronica

åå vad kul.. snart är den ute.. Fan vad snabbt det har gått :S Vi får väl se om det blir en liten 08 eller 09. Född sent eller tidigt :)

2008-11-17 @ 18:25:01
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Angelica

åhhh va mysigt, jättefin mage :)

Nästan så man blir lite sugen, fast så har ju du haft en lätt graviditet som d låter på dig... Lyx!

puss å klapp på magen

2008-11-17 @ 20:28:10
Postat av: Janni

Hej hej!



Inte långt kvar nu. va spännande det ska bli.. :)

Hur känns det?



Puss och kram från oss!

2008-11-18 @ 12:41:04
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: crazyangel

Åh kommer ihåg känslan avis :) Vill ha massa fler barn :)

2008-11-19 @ 13:31:12
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Des

Va söt mage du har!!

Asså när man läser din blogg om dina bebis grejer blir fan avis.. jag vill oxå ha en bebis nuuuu.. haha

2008-11-20 @ 08:04:52
URL: http://desiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0