Ett barn blir till

Sitter här och bläddrar i boken 'Ett barn blir till' av Lars Hammberger och Lennart Nilsson. Fick den i present av mamma och Siz när vi hade berättat att vi skulle ha barn.


Bild från villhabarn.com

Tycker att det är en jättebra bok, framförallt jätteintressant att titta på bilderna av embryon, foster och bebisar och se hur utvecklingen ser ut. Helt otroligt att det från i princip ingenting kan bli ett barn!

Det enda som är synd med alla böcker och internetsidor är att alla säger olika gällande bebisens längd och vikt i magen. Som nu i vecka 31, som jag är i, säger t.ex. Vårdguiden att bebisen är ca 40 cm lång och väger ca 1,8 kg. Andra sidor och böcker säger både att bebisen är mindre och större, så det är svårt att veta. Men på ett ungefär är det väl så stor den är för tillfället. Lite mindre än Cindy i vikt alltså, haha!

Jag kan säga att jag fattar fortfarande inte att jag ska bli mamma. Det är för mig helt oförståligt! Tänk att det växer en bebis i min mage, haha! Det låter och känns helt sjukt! Men ändå, jättehäftigt! Dessutom är den här om dryga 2 månader! Hjälp!
Tur att det är mycket bebis-grejer inbokade nu i november; två besök hos barnmorskan, föräldrautbildning, information hos Försäkringskassan och besök på förlossningen. Då kanske poletten kan komma halvvägs ner iaf, haha!
Ja, jösses, mycket som snurrar i huvudet kan jag lova!

Kommentarer
Postat av: Alisa

Ja men lördag förmiddag blir bra!:) Japp men Rudan blir super bra, det var fint och öppet där!:)

Vilken tid ska vi säga?

2008-11-03 @ 21:27:37
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Des

Sötnos dåå! Poletten trillar nog ner i tid ska du se ;)

2008-11-04 @ 08:19:39
URL: http://desiii.blogg.se/
Postat av: Alisa

Nä, 11 bli jätte bra!:) 11 på lördag vid Rudan!:)

Skojjigt det ska bli!:D Och så få vi se din mageee:D

2008-11-04 @ 08:57:56
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0