Föräldraskap och pälsvård

Idag har både jag och Petter haft semester! Eller semester från jobbet iaf, haha.

I morse/förmiddags var vi nämligen på första delen i föräldrautbildningen som MVC har. Vi gick igenom föräldraskap och fortsatta lite på det som de tog upp när vi var på besök på förlossningen. Jag lärde mig väl inte så mycket som jag inte redan visste men det var kul att träffa andra par som ska ha sin första knodd i samma veva som oss och som dessutom bor här runt omkring. Nästa gång ska vi prata mer om ammning och första tiden med barnet så det blir säkert mer lärorikt.

Sen tog vi med oss hundarna och åkte ut till Sea Hund & Katt där Happy Dogs hade hundfotografering idag! Gizmo var en stjärna som vanligt men Cindy tyckte det var lite konstigt och läskigt. Dock sa fotografen att de var bland de mest lättfotade (haha, lättfotade!) hundar han hade varit med om så förhoppningsvis blir det några bra bilder iaf.
Passade på att köpa en ordentlig karda och laxolja till Cindy. Nu är jag så trött på att hon tokfäller så hoppas att det här gör susen! Köpte nytt hund-schampo också.

  
Bilder från seahundochkatt.se


Nu ska vi straxt åka iväg till Försäkringskassan i Huddinge och gå på ett informationsmöte för blivande föräldrar. De ska informare om allt man behöver veta angående föräldradagar och föräldrapenning, pappadagar osv. Hoppas att det blir lärorikt, eller det lär det bli för att de ska kunna få mitt intresse iaf. Är så trött på Försäkringskassan och allt deras strul och alla deras blanketter så de ligger inte direkt på plus för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Men gud så spännande och lärorikt givetvist!:)

Åååh vi skulel oxå på fotografering, (ficke n tid till slut) men attans kudne ingen av oss vara lediga idag!:( Men vad roligt att det gick så bra!:)

2008-11-12 @ 14:34:44
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Des

2008-11-13 @ 12:44:58
URL: http://desiii.blogg.se/
Postat av: Des

kolla vilka gulliga saker... haha fast sjukt dyra... men endå ;)

http://www.babyshop.se

2008-11-13 @ 13:04:16
URL: http://desiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0