Tillväxt-ultraljud

I förmiddags var vi på tillväxt-ultraljud för att se så att bebisen växer som den ska.

Det blev lite struligt när vi kom dit och skulle anmäla oss för det visade sig att jag hade fått kallelse till KI i Solna(!) men jag hade antagit att det var i Huddinge. Receptionisten var dock jättesnäll och fixade alltihopa så att mitt misstag slapp förstöra hela dagen, haha. Så som tur var lyckades de peta in oss mellan två andra ultraljud så vi slapp boka om tiden. Tur att det finns snälla och hjälpsamma människor!

Allt såg bra ut med bebisen. Hjärtaktiviteten, fosterrörelserna, fostervattenmängden, moderkakan, allt var normalt. Barnmorskan bekräftade att bebisen ligger med huvudet nedåt. Hon bekräftade även att det är en POJKE och hon visade både pungen och snoppen på skärmen så det gick inte att ta miste på, haha!
Han låg jättefint på kurvan, bara 1,7% under och just nu väger han 2253 gram. Ganska precis lika stor som Cindy alltså! Det är så mysigt att titta på sin lilla bebis på skärmen, se hur han rör sig och se sparkarna på bild som man annars "bara" känner och ser utifrån. Tyvärr fick vi inga bilder eftersom han är så "stor" nu så att han knappt får plats på skärmen men det gör inte så mycket eftersom det inte är alltför lång tid kvar tills vi får se honom på riktigt!

När man tittar på tillväxten så gör man alltid två ultraljud för att se så att bebisen växer efter sin egen kurva så om två veckor ska jag dit igen och få titta på lillkillen!


Lika stora/små!

Kommentarer
Postat av: Sara~Candis

Sv. Ja tydligen så gifte dom sig förra veckan i Cabo :S helt skadat. Han har verkligen hjärntvättat henne totalt.

2008-11-25 @ 13:25:16
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: Alisa -[Amor Vincit Omnia]-

Ååååhh, grattis till pojken!:D Vad skönt att veta:) åh gud vad rolgit:)

2008-11-25 @ 13:37:33
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh va skönt att allt går bra med lilla bebisen.

Jag drömde om dig inatt.

Att vi sågs i en park och du var hur tjock som helst :) hihi.. alltså bebistjock..

vi ses väl på lördag eller söndag i globen då?

2008-11-25 @ 19:48:08
Postat av: Veronica

Vad kul! En liten pöjk... :) åå. Har ni kommit på namn då? Jag är så nyfiken.. Antar att det förblir en hemlis tills han tar sig ut... haha! Om ni nu har nått namn.... ? Ge mig en ledtråd! :D

2008-11-26 @ 10:16:30
URL: http://vaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0