Allt går inte alltid så lätt som man tror...

Jag har köpt och fått hem den supersnygga liggdelen till vagnen. Jag är jättenöjd med den men eftersom jag känner mig själv så vet jag att jag kommer tröttna illa kvick på att bara ha ett innertyg och en skötväska att variera mig med (det blir ju inte ens någon variation lixom) så jag tänkte fixa ett till innertyg och köpa en till skötväska så jag kan variera mig lite.

Mailade och hörde med Babyland och Barnenes Hus och ett innertyg kostar 665 kr. Lite dyrt tänkte jag och körde på Spara-stilen och åkte till IKEA och köpte jättesnyggt tyg, ett täcke att vaddera med och en madrass att ha i botten.


Bilder från ikea.se

Lätt som en plätt tänkte jag och kikade lite på hur de hade sytt på det befintliga innertyget, planerade lite, plockade upp symaskinen och började klippa...
Fick till tyg till madrassen! Det här gick ju strålande! Jättesnyggt blev det också, passade jättebra! Men ja, sen skulle jag sy sidor... Då var det inte bara tyg som skulle få plats under pressarfoten utan även vadd... Det pallade inte riktigt min symaskin från Coline med utan nålen gick av, tråden gick av gång på gång, vadden fastnade överallt och till slut vägrade symaskinen helt blankt att sammarbeta... Allt det här hände sent i gårkväll/ inatt.

I morse tänkte jag ta nya tag, hade funderat mycket under natten hur jag skulle kunna förbättra tekniken och var taggad till tusen. Sydde lite för hand för att symaskinen skulle få det lättare och sen satte jag fart! Gick det bättre idag? Nej! Samma visa igen med avbruten nål, tråd som bara gick av och av och vadd överallt. Sen vägrade jag att sammabeta med symaskinen...

Nu är symaskinen på plats i förrådet igen, allt vadd och allt tyg och allt som jag lyckades få till (trots allt) är nerpackad i en påse så jag slipper se missödet och nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska slå 11 så att jag kan ringa till Babyland och beställa ett till innertyg direkt från fabrik istället.... I det här läget är pengar en struntsak!

Har bestämt mig för den här färgen och hoppas att det inte är alltför lång leveranstid...
Artikelnummer: 66.1170-50-09
Bild från mypram.de

Ja, dagen läxa får då bli att allt går inte alltid så lätt som man tror... "Tur" i oturen så har jag iaf bara slösat bort en dryg 100-lapp på mina inköp från IKEA så det kan det väl kanske få vara värt för att få försöka leka Bror Duktig en liten stund.



Uppdaterat: Äh, den färgen som jag vill ha kan man såklart inte välja... Vad jobbigt det blev nu! Ska jag välja en färg som jag gillar lite men inte är helt 100 på att det kommer se snyggt ut eller ska jag helt enkelt skita i det...? Beslutsångest à la carte!

Artikelnummer: 66.1170-50-09
Bild från mypram.de

Kommentarer
Postat av: Veronica

Man lär sig nya saker varje dag :)

Men du verkar vara skit duktig på att sy, syr om hundarnas täcken och ger dig på sånt där! Jag kan inte ens avända en symaskin, vilket skulle vara behövligt i många lägen! haha!

2008-10-26 @ 21:53:20
URL: http://vaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0