Hjärngympa

Idag plockade jag fram 'Dog Smart' för att göra det med hundarna. Gizmo älskar aktiveringsspel och är jätteduktig på sånt men Cindy har jag aldrig provat med tidigare. Gizmo var en stjärna förståss trots att det var jättelänge sen vi spelade nu men sen är 'Dog Smart' alldeles för simpelt för honom också. Jag brukar kombinera 'Dog Smart' och 'Dog Spinny' när jag gör med honom för att det ska bli lite mer utmaning.
Hur som helst så var Cindy jätteduktig! Hon fick titta på när Gizmo gjorde och hon fattade ganska fort hur hon skulle göra hon också. Det var dock lite svårt att förstå hur hon skulle lyfta upp klossen när hon väl hade tagit den i munnen, hihi! Sötisen!
Eftersom att de får vänta/titta på när den andra gör så blir det en bra koncentrationsövning också och inte bara hjärngympa!
Men Cindy verkade verkligen tycka att det var jätteroligt hon också och när jag plockade undan så ville hon ner i lådan och plocka fler klossar, haha!


'Dog Smart' och 'Dog Spinny' fran nina-ottosson.com


Tror att jag ska köpa ett nytt aktiveringsspel till Gizmo i julklapp som vi kan träna på och det här -'Dog Box' (också från Nina Ottosson såklart) tyckte jag verkade roligt och givande!


'Dog Box' från nina-ottosson.com


Jag tycker att det är jätteviktigt att hundarna får stimulans mentalt och inte bara fysiskt, att man ger dem lite tanke-utmaningar i vardagen. Bl.a. så har vi alla leksaker och tuggben i en väska och om de vill ha någon/något så får de själva gå dit och leta upp den saken de vill ha. Sen brukar jag ganska ofta också gömma godis/mat både inne och ute så att de får träna nosen lite genom att söka upp det.

Kommentarer
Postat av: Alisa

Det är super bra vi kör oxå med aktiveringslekar och så!:) De älskar det och tycker attd et är rolgit att bli utmanade!:)

2008-10-29 @ 13:05:24
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Veronica

De är superkul att beställa roliga tårtor :D Vi kör på spaaks i tumba c. Kostar bara 50 spänn extra :D

Haloween tårtan var dock inte special beställd.. den såldes där på plats =)

Men när man kör på svarta tårtor blir det prinsess men med lakrits i, skit gott!!

2008-10-29 @ 21:36:36
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Veronica

De beror på hur många bitar.. 8 bitar ligger väl på mellan 120-140 typ.. Så runt 200 för en special beställd .. vanlig prinsess då.. Haloween tårta vet jag inte faktiskt. Minns inte.. Man kan ringa dom o fråga om dom säljer sånna iår.. men de borde dom tycker man!

Och ja, den ligger inne i tumba c.. Nära smyckesaffären.. Typ i mitten om man säger... Superdupermega goda =D

2008-10-29 @ 21:58:17
URL: http://vaf.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej



Vill du vara med och tavla om ett halsband till dina sma?



http://blogg.poshpooches.se/#post34

2008-11-01 @ 22:08:03
URL: http://blogg.poshpooches.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0