Reflexer

Jag tycker att det är jätteviktigt att använda reflexer. Alla som någonsin har kört bil när det är någorlunda mörk håller nog med mig, för att se en person som korsar vägen och som inte använder reflexer är i princip omöjligt innan man är 2 meter ifrån och då är det ju liiite för sent för att bromsa. Har man reflexer däremot så syns man på långt håll.

Jag använder självklart reflexer, både på mig själv och på hundarna. Jag brukar ha minst en till reflex mot vad jag har på den här bilden men det är en Boomerang-reflex som jag fick med dunjackan så den hänger på den. På hundarna har jag reflex-täcken som jag tycker är jättebra! Dock finns det inga täcken i deras storlek så jag har sytt om och dessutom fodrat dessa täcken själv. Duktiga jag, haha!

 
Vet dock inte varför jag ser ut som en citron, haha!


Så, med det här inlägget vill jag uppmana ALLA som inte använder reflexer att gå ut och köpa minst en (på vissa ställen får man dem till och med gratis) och se till att ALLTID använda den när det är mörkt! Reflexer räddar liv!

Kommentarer
Postat av: Alisa

Sv: Och ni är vaaaarmt välkomna:) Så ska hundarna få ha sin myshörna med hundgodis apparat och massa annat gott att gotta sig i. Så får er bebis ta över vårt sovrum hehe!:)



Tack för tipset jag är super dålig med reflexer, dock har jag det på Giz och Leeloo men inte på mig själv! Det ska jag tänka på!

2008-10-15 @ 17:14:59
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/
Postat av: Emma

Du har så rätt Louise! Nu när vi flyttat ut på "landet" där det inte finns några som helst gatulampor är det jätteviktigt med reflexer. Jag har iaf börjat med att ha med mig en stark ficklampa när jag är ute, så att bilarna ser oss på långt håll. Sådana täcken som dina vovvar på bilden har måste jag också skaffa. Hoppas det finns i tax-storlek!



Hoppas graviditeten rullar på, och jag vill önska trevlig helg!

2008-10-17 @ 12:42:44
Postat av: Anonym

aa jag gav en blomma:D

2008-10-18 @ 09:27:35
Postat av: Anonym

lust att fixa min layout på bloggen? ^^ marre

2008-10-18 @ 09:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0