Olivia Bodybutter

En av mina största "rädslor" med att vara gravid är att jag ska få bristningar på magen... Hua vad fult det är och aldrig försvinner de heller. Det kanske låter fånigt men jag har själv sett skräckexempel och har ingen lust att sola i baddräkt resten av livet mm...

Eftersom jag inte är ensam om den skräcken har jag fått jättebra tips på produkter som motverkar bristningar av mina kollegor. (Även om jag vet att det delvis är hormonellt så är jag övertygad om att huden inte kan spricka lika mycket om den är ordentligt matad med fukt och näring.) Den här produkten har blivit omnämd flera gånger som jättebra.

Oliva Bodybutter från Apoteket.
Bild från apoteket.se


Så fort P kommer hem ska jag kila ner till Apoteket och köpa en burk. Magen växer för varje dag så det är lika bra att sätta igång direkt!

Kommentarer
Postat av: Anna

En annan jattebra ar (springer in i badrummet o kollar)Palmers Cocoa Butter! Specillt mot bristningar o jattemanga som anvander den o sager att den ar bast!



Jag avander den dagligen!

2008-09-05 @ 15:50:26
URL: http://princessconzuela.blogg.se/
Postat av: Anna

Hmm, det verkar daligt du... Finns tydligen pa afrobutiker... Vad nu det ar?



Fanns pa tradera men dom var avslutade. Annars kan jag ta med mej hem nasta gang eller skicka!

2008-09-05 @ 16:32:01
URL: http://princessconzuela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

De va min värsta rädsla också.. jag klarade mig hela graviditeten. Fram tills Felicia ploppade ut. Då fick jag mig ett par fula bristnignar... inte överdrivet mkt men de är fult som tusan.. hoppas dom bleknar bort med tiden...



Jag som ropade hurra hela vägen till förlossning att jag inte fått en ända ful bristning hehe.



Så ropa inte hurra innan dagen efter hehe.



När är bf?



Kram Mikaela



2008-09-06 @ 21:28:37
URL: http://www.sagaochlotus.se
Postat av: emmelisan

har aldrig använt den i det syftet som du ska, men jag tycker den luktar otroligt gott!

2008-09-07 @ 23:06:07
URL: http://emmelisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0